Neden V-Label?
Neden et içermeyen ürünler için bir logo?
Bugünlerde bazı vejeteryan ürünleri hayvansal ürünlerden ayırdetmek giderek daha da zorlaşıyor. Hatta çoğu zaman vejeteryan ürünler ve hayvansal gıdalar aynı kişi ya da firma tarafında imal edilmekteler. Bu durumda tüketicilerin de ürünleri ayırd etmelerini giderek zorlaştırlaşıyor.
Tüketiciler alışveriş merkezlerinde halen paketin üzerinde yazılana güvenip ürünlerini seçse de restoranlarda bu maalesef mümkün değil. Servis edilen her yemeğin sosu garsonun ağzından çıkan her lafa körü körüne inanmak zorunda kalan vejeteryanlar için bir “belirsizlik faktörü” de barındırıyor. Ayrıca catering ticaretinin yaratıcı vejeteryan mönüleri yerine geleneksel yemekler arasında daha yaygın olması konuklar için giderek büyüyen bir soruna dönüşüyor. Giderek daha fazla müşteri vejeteryan diye adlandırılan ve içinde balık, pastırma, jelatin ve benzeri gıdaları barındıran mönülerden şikayetçi.
Uluslarası vejeteryan logosu bu duruma bir çözüm getiriyor: Logoyu taşıyan restoranın taşımayanların aksine tam anlamıyla isminin hakkını veren “vejeteryan mönü”eri sunduğunun garantisini veriyor.
1. Problem
– Vejetaryen veya vegan (tamamen bitkisel kökenli) ürünlerini satın alırken yeterince ayırd edici kriterin olmaması
– Piyasaya sunulan içeriği belirli olmayan vejeteryan ürünleri
– Hazır gıdalara olan genel güvensizlik.
2. Çözüm
– Tüm et içermeyen ürünlerin işaretlenmesi
– Vejetaryenler için uygun gıda sağlayan restoranlar / tedarikçilerin olması.
3. Amacı
– Vejetaryen ve bitkisel kökenli ürünlerin hızlı ve net bir şekilde tanınması
– Giderek büyüyen vejetaryen ve tamamen bitkisel bazlı ürün pazarının desteklenmesi
– Avrupa genelinde tek tip vejetaryen ürünlerin etiketlenmesi
– Lokantalarda vejetaryen seçeneklerinin artması
4. Hedef Gruplar
– Bilinçli gıda tüketicisi
– Tüketiciler et tüketimlerini azaltırlar
– Vejetaryenler
– Alerjisi olanlar
– Spesifik diyetleri olan dini bir gruba ait olan üyeler (örn. Helal ürünler)
Almanya’daki BSE salgınından sonra Almanların yaklaşık % 8’inin vejetaryen olduğu iddia edilir. Yapılan bir araştırmaya göre 18-25 yaş arasındaki bayanların %30’u haftada bir kez et yiyorlar ve bunuda azaltmak istiyorlar, bu da Almanya’da 6.4 milyon kişinin V-Logosundan kar edebileceği anlamına gelir. Aynı eğilim, diğer Avrupa ülkelerinde de görülmektedir. Nutri-Trend tarafından yapılan araştırmaya göre , İsviçre’de (hemen hemen) toplumun % 9’u her zaman vejeteryan yemek yiyor.
Hayvanların beslenmesi ve hayvanların yetiştirilmesi ile ilgili skandallar tüketicilerde daha fazla vejetaryen yeme biçimine dönmelerine neden oluyor.
V logosunun uzun vadeli amacı et içermeyen pazarı sürekli arttırmaktır.
Daha ayrıntılı bilgiye TVD’den ulaşabilirsiniz.

Önceki İçerikKanser
Sonraki İçerikDünyaca ünlü bira markası vegan olmaya hazırlanıyor

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.