Sağlıklı yaşam ve beslenme tercihi, çölyak ve benzeri gıda alerjileri, tüketicilerin hayvansal ürünlere olan güvensizlikleri ve daha birçok başka neden özellikle gelişmiş ekonomilere sahip Amerika, Kanada, Almanya başta olmak üzere Avrupa Birliği ülkeleri, ve Japonya gibi ülkelerde nüfusun önemli bir kısmının vejetaryen beslenmeyi tercih etmesine neden olmaktadır. Bu kaygılara ilave olarak, dini, ahlaki ve kültürel nedenlerle de vejetaryenliği tercih eden milyonlarca tüketici bulunmaktadır. Öyle ki yalnızca Hindistan’da 400 milyondan fazla vejetaryen olduğu tahmin edilmektedir. Dünya genelinde sürekli vejetaryen beslenmeyi tercih eden tüketici sayısının 600 milyondan fazla olduğu hesaplanmaktadır. Katı bir vejetaryen diyeti uygulamayan ama mümkün olduğunca hayvansal gıdalardan uzak durmaya çalışan nüfusu da hesaba kattığımızda bir milyardan fazla tüketicinin oluşturduğu bir pazarın varlığı rahatlıkla söylenebilir.
Yukarıda bahsedilen tüketici tercihlerine paralel olarak satılan gıdaların vejetaryen kurallara uygunluğunun tespiti ve etiketlemesi için Avrupa Vejetaryenler Birliği(EVU) 1996 yılında V-Label, yani Avrupa Vejetaryen simgesini geliştirmiştir. V-Label, Uluslararası Vejetaryenler Birliği (IVU) ve Avrupa Vejetaryenler Birliği ‘nin (EVU) resmi olarak kabul ettiği tek semboldür. V-Label’ın Türkiye’de sertifikasyon hakkı, tek yasal temsilci konumundaki Vegan ve Vejetaryenler Derneği’ne aittir.

Önceki İçerikKanser
Sonraki İçerikDünyaca ünlü bira markası vegan olmaya hazırlanıyor

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.