Sertifikalı ürün sayısı 50 bini aşan V-Label, tüketicilerin alışveriş deneyimlerini kolaylaştırmak için yeni yılda vegan ve vejetaryen ürün etiketlerini güncelledi.
Uluslararası vegan ve vejetaryen ürün ve hizmet etiketleme kuruluşu V-Label, devam eden küresel büyüme ve genişlemenin bir parçası olarak yeni yılın ilk günlerinde güncellenen logolarını tanıttı.
Avrupa’dan dünyaya yayılarak 4 bin 300’den fazla markayı lisanslayan ve 50 bini aşkın ürüne vegan / vejetaryen sertifikası veren V-Label, yenilenen logolarıyla vegan ve vejetaryen ürünler arasındaki ayrımı tüketiciler için kolaylaştırmayı hedefledi.
Yenilenen vegan logosu sarı arka planı ile öne çıkarken vejetaryen logosu da artık yeşil bir arka plana sahip. Ayrıca logolarda metin daha fazla dikkat çekecek şekilde güncellendi.
Geçiş dönemi iki yıl sürecek
V-Label, piyasada çok sayıda sertifikalı ürün bulunması nedeniyle değişikliklerin tüm öğelere yansımasının iki yılı bulabileceğine inanıyor ve uzun geçiş döneminin, eski logolu ambalajların israf edilmesini önleyeceğini umuyor.
V-Label Türkiye’den yapılan açıklamaya göre; “Önlenebilir atık üretiminden kaçınmak istediğimiz için mevcut logo kullanıcısı firmalara eski etiketlere sahip ürünleri geri çekmesi ve eş zamanlı olarak logoları yenilemesi şartı koymuyoruz. Mevcut etiketlerin kullanım süresinin dolması ve yenilenen ambalajlarda kullanımı ve benimsenmesi için iki yıllık bir süre öngörüyoruz. Yeni lisanslanacak ürünlere ise yalnızca yenilenen tasarımımızla ambalaj onayı verilecek.”
Vegan sertifikası
Çok sayıda çalışma artık vegan sertifikasının tüketici davranışında önemli rol oynadığını ortaya koyuyor.
The Vegan Society tarafından 2020’de yapılan araştırma, veganların %95’inden fazlasının aktif olarak bu logoları aradığını ve bu rakamın yiyecek ve içecek için %99’a çıktığını ortaya koydu.
ProVeg International tarafından geçen yıl yapılan bir araştırma da, Birleşik Krallık’ta veya AB’de “vegan” ve “bitki bazlı” terimlerinin resmi bir yasal tanımı olmaması sebebiyle vegan sertifikasının tüketiciler için önemli olduğunu gösterdi.
Vegan ve vejetaryen ürünlerin yaygın, popüler ve kolayca tanınabilir olduğu bir dünya için çalıştıklarını belirten V-Label’in kurucusu Renato Pichler, “Yeni pazarlara açılmak bizi çok mutlu ediyor. V-Label, dünya çapında kâr amacı gütmeyen 30’dan fazla kuruluşa, V-Label’in küresel vizyonuyla uyumlu olan faaliyetleri finanse etmelerini sağlayacak şekilde kaynak yaratmaya yardımcı oluyor,” dedi.
V-Label’ın araştırmasına göre, görünür ve anlaşılabilir etiketleme sistemi sayesinde dünya nüfusunun üçte birinden fazlası V-Label’i biliyor. Anketlere göre; ilkeleriyle uyumlu beslenme tercihlerine göre ürün arayan her 10 kişiden 7’si V-Label etiketli ürünleri daha sağlıklı buluyor ve %57’si bu etiketlere daha çok güveniyor. Tüketiciler, V-Label ile çeşitli bitki bazlı seçenekleri keşfederek emisyonlarını, sularını ve ormansızlaşma ayak izlerini azaltabilir.
Kaynak: V-Label, Vegconomist