450 binden fazla Amerikalının görüşlerini belirttiği ve bu ay yayımlanan bir tüketici tercihleri araştırmasında elde edilen veriler bir yıl içerisinde hayvan-bazlı et kullanılan ürünler yerine vegan seçeneklerin tüketilmesi şeklinde bir değişimin tüketicilerin yaklaşık %21’inde yaşanacağını göstermekte.
Araştırmada dikkat çekilen bir husus da söz konusu rakama halihazırda hayvan-bazlı et yemeyen %11’lik kesimin dahil edilmediği.
Tüm verilerin toplamında ifade edildiğinde ise, alışveriş yapan Amerikalıların %80’inin bütünüyle veya kısmen et tüketim alışkanlıkları anlamında vegan alternatiflere yöneleceği ifade ediliyor.
Aynı çalışmada, vegan alternatifleri denemiş olanların %62’sinin çok memnun (very/extremely satisfied) kaldıklarını ve %83’ünün başkalarına tavsiye edeceklerini belirtmiş olmaları da bir diğer önemli nokta olarak değerlendirilmekte.
Araştırmayı gerçekleştiren market araştırmaları şirketi Numerator’s InfoScout OmniPanel geçen yıla kıyasla hayvan-bazlı olanlar yerine bitki-bazlı süt ürünleri alternatifleri tüketiminin %47 oranında artış gösterdiğini de belirledi.
* hayvan bedeni (TVD notu)